fredag 26. juni 2009

Første oppdatering fra Israel

Her kommer første oppdatering fra Israel. Nå er det over to døgn siden vi kom hit, og vi har opplevd utrolig mye allerede. Jeg har ikke tid til å skrive mye om det nå, men se på bildene, så får dere et lite inntrykk. Det er ihvertfall utrolig digg å være her, og gjengen jeg reiser med er kjempe koselige. Gleder meg til fortsettelsen. Føles som vi har vært her i en uke, men det er bare litt over to døgn... Mange inntrykk og mye som skjer.
Utsikt fra hagen i huset der vi bor.
Gravkirken, som er bygd over Golgata. Der mannen bøyer seg ned og under et bort, der ble korset til Jesus satt nedi fjellet.
Qumran, hvor Dødehavsrullene ble funnet i 1947 og utover. Det er funnet ca 900 ruller i hulene.
Bading i Dødehavet
Her står jeg på Oljeberget, med gamlebyen i bakgrunnen. Dere ser Klippedomen rett til venstre for meg, og vi bor litt til venstre for den.
Getsemane, som ikke var en hage, men en fabrikk..
Vestmuren (bedre kjent som Klagemuren), på kvinnesida. Det er ikke så lett å se, men alle gikk baklengs bort fra muren, for en skulle ikke gå med ryggen til muren.

2 kommentarer:

Hanne Marte sa...

So fantastisk Anne Brit!! Tenk at du fe oppleve ditte! Glede mej veldig til å få høyre frå turen, og til å få sjå fleire bilde på bloggen!:)

Den glade vandrer sa...

Hei!
Så kjekt det set ut! Skulle gjerne tatt turen tilbake ein gang. Tippe du har det heilt supert... Fryde meg på dine vegne, hehe=) Nyt tida og lykke til med "skulebiten" av opplegget!

Her nærme d seg action nord, siste krampetrekningane no....

Klem!