onsdag 31. mai 2006

Ferdig utdanna lærer og fast jobb til høsten...


Det har eg gleda meg lenge te å kunne sei.. Eg hadde siste eksamen i går, og begge eksamenene eg har hatt nå, har gått såpass greitt at eg e ganske sikker på at eg har stått. Om eg får karakterer som e så greie at eg ikkje vil ta det opp igjen, gjenstår å sjå, men eg e så lei av å studere og ha press med eksamener... Ska ganske masse te for at eg ska ta de opp igjen...

På fredag sa eg ja te jobben i Nordland, så fra 15.august e eg fast ansatt som barne- og ungdomsarbeider på Helgeland. Ska bu på Nesna, og har allerede fått mail og blitt ønska velkommen til Nesna av presten der. Det va ein tøff avgjørelse å ta, men i går lot Gud meg få se kor masse godt eg har fått oppleve de siste åra, og eg blei så takknemlig over det. Nå e det på tide å jobbe videre på et nytt sted, og der vil Han sikkert la meg få oppleve nye spennende ting.

I går kveld hadde me sommeravslutning i laget, og hadde ein fantastisk kveld oppe ved ei jordbærkirke bygd av polske jordbærplukkere. Det var helt fantastisk der. Såg utover Stange, Mjøsa og alt det fantastiske Gud har skapt. Me fant på masse rart, hadde 50-leken, "Hva-vet-du-om-styret-quiz", spiste god mat og prata masse, og avslutta kvelden med å bruke tid sammen med Gud i bønn og delte litt med hverandre. Ein fantastisk kveld eg seint komme te å glemme. Komme te å savna alle de fantastiske folka her i Hamar, men etter å ha fått ein genial gave som takk for at eg har vært med i styret i tre år, så ska det kanskje gå litt lettere.. Eg fekk ei tom skrivebok som alle som vil kan skrive hilsen i, sånn at eg kan lese den når eg savne folka.. Beste gaven eg kunne fått.. I tillegg fekk eg et nydelig smykke, som passa så bra.

Takk Gud for alle gode venner og for fire fantastiske år i Hamar.

1 kommentar:

Ingun sa...

Så fint at du tok jobben! Glad på dine vegne:) Håper vi ses snart!