mandag 22. mai 2006

Beskjeden alle har venta på...

Eg har fått jobben... I dag har eg fått mail fra Normisjon i Nordland om at regionsstyret der oppe har vedtatt å tilsette meg. Det va med blanda følelser eg leste mailen, for eg har på ein måte utrulig lyst på jobben, men eg har ikkje lyst å flytte fra Hamar. Dette e den beste plassen eg har budd og det skjer så masse spennende med det kristne miljøet her i byen for tida. Har så lyst å være med og jobbe videre med det.

Så denne uka komme te å gå med til å jobbe med hjemmeeksamen (blei plutselig veldig vanskelig å konsentrere seg...) og å be om visdom til om eg skal ta jobben eller ikkje. Dagen i dag starta med at eg fekk et bibelvers på mobilen: "Tenk ikke på det som hendte før, akt ikke på det som en gang var! Nå skaper jeg noe nytt. Det spirer allerede fram." Dette har vært bibelverset til Hamarlaget siden eg kom hit. Me fekk lov te å starte på nytt og bygge det opp slik me ville ha det. Kanskje det e et vers fra Gud om at eg ska få starte på nytt et annet sted?

Uansett, eg ønske å vær i tjeneste for Gud der han vil ha meg, og dersom det e i Nordland, så vil eg gjerne dra dit. Komme te å være ekstremt spent, men når eg følge Guds planer så blir det utrolig bra. Og dersom det blir bedre enn Hamar, så skjønne eg ikkje kor bra det kan bli...

3 kommentarer:

Kaya sa...

Gralla!!! :o)

Johs sa...

Du må kjenna litt på kallet ja - når må du bestemma deg for om du tar jobben?

maren-audhild sa...

jeg har visst hele tiden at du skulle få den jobben jeg:)
jeg trur det kommer til å gå såå fint!