tirsdag 11. april 2006

Påskefestival på Grimerud

Nå har eg akkurat komt heim fra fire fullstappa leirdager på Grimerud. Fekk lov å være med som leder, og det va utrulig kjekt. Nesten 170 unger og 30-40 ledere fekk boltre seg bra... Tema for leiren ser du på bildet over, og det va fleire som tok imot Jesus og mange som va utrulig takknemlige for leiren. På bibeltimen i dag fikk alle muligheten til å fortelle dersom de hadde opplevd noe med Gud, og det heile blei ei stor takkebønn. Alle som va framme takka Gud for nåke. Eg satt bare og grein på slutten, for det va så sterkt. Ungane stod i kø for å få takke Gud for nåke de hadde opplevd, for at de har det så godt, for leiren, og mange takka Gud for gruppelederen sin. Da ei jente fra mi gruppe gjorde det, blei eg så utrulig rørt og glad. Eg hadde ei utfordrende gruppe, og følte te tider at eg ikkje nådde heilt inn te de, men da hu var framme og takka Gud for det eg hadde gjort, var det verkelig verdt styret og strevet. Unger e bare fantastisk herlige!!! Du bare MÅ bli gla i de!!

Bildet te venstre e fra bibeltimen i dag. I løpet av fire bibeltimer gikk me gjennom heile gamle testamentet, og lærte oss bevegelser te alle de store trekka, sånn at det e lettere å lære. Kjempe interessant og spennende.

Te høyre ser du Chris og Øystein. De er barnemisjonærer i Norge. Chris er opprinnelig fra Tyskland, men har bodd i Norge i sju år. Han brenner for barna i Norge, og vil at de skal møte Jesus og skjønne at han er den viktigste av alt de kan møte. Han er virkelig dyktig til å forklare evangeliet på en tydelig og enkel måte, slik at barna skjønner det! Takk Gud at det finnes sånne folk, og at de har kall til Norge!

Nå e eg heima i Hamar ein kveld, og får fullt hus om et par timer. Skal ha spillekveld som vanlig, og det blir nok bra. I mårå bære det vestøve, for å ha fire dager i Suldal. Sannsynligvis ei natt på hyttå, og resten heima i Kvilldal.

Ingen kommentarer: