torsdag 21. mai 2015

Nyhetsbrev og blåklokkeskog

Det har ikke blitt noe blogging denne vinteren likevel, men jeg har sendt ut noen nyhetsbrev. Jeg skal gjøre et nytt forsøk med små oppdateringer her, og vil også fortsette å sende ut nyhetsbrev minst annenhver måned. Dersom du har lyst til å lese de gamle nyhetsbrevene, finner du dem her.

Jeg har også lyst til å dele en liten historie med dere. Her på basen (skolen) har vi en liten skog. Den er full av nydelige blåklokker, ekorn, kaniner, fugler og mye annet fredelig. Det er ganske mange folk utenfra som kommer hit for å gå tur i skogen, spesielt de som har hund. For et par uker siden kom jeg i snakk med en dame rett utenfor basen, og det viste seg at hun hadde nettopp vært og gått tur med hunden sin i skogen. Hun fortalte meg at hun opplevde det utrolig fredfullt å gå i skogen. Mange ganger hadde hun opplevd å ha en travel og stressende dag, men så fort hun var i skogen, så slapp alt taket og hun ble fylt av fred. Hun kunne også fortelle at dersom hun ikke hadde hatt mulighet til å være i skogen på lenge, så merket hun det godt på seg selv. Og så fort hun kom tilbake dit, ble det bra. Det er flere som har nevnt at skogen er utrolig fredfylt. Det samme får vi høre om basen generelt. Folk som kommer utenfra opplever dette som et veldig fredfylt sted. Det kan være mange teorier for hvorfor det er sånn, men jeg tror det er Den Hellige Ånd som fyller stedet, og gir folk fred når de kommer hit. Jeg syns det er utrolig spennende at vi kan legge til rette for at folk kan ha slike opplevelser i en ellers stressende hverdag.


Ingen kommentarer: