lørdag 6. februar 2010

Nøstebarn - den nye dilla

Det siste året har den kreative sida mi fått næring, og nå har eg fått dilla på å strikke ting fra Nøstebarn. Det e miljøvennlig, godt og temmelig billig i lengden.. Under ser du bilder av de plagga som eg har strikka eller holde på med.Til venstre e ein kjole str 3mnd, i midten ei bukse og ei lue, og til høyre ein jakke som ikkje e heilt ferdig enda. Under ligge et babyteppe som eg har holdt på med ei god stund nå, men det nærme seg stadig slutten... Nå e eg av den typen som konsentrere meg best når fingrene mine e opptatt med nåke, så derfor blir det litt strikking på møter, forhandlinger, seminarer o.l. Og når det har vært ein del sånne ting i det siste, så blir det ein del strikking.

7 kommentarer:

Familien Sukka sa...

so fiiine ting!! Du he no blitt DEN kløpparen da!:) Trur ej får gå på kurs me dej...må bære fyrst kurse mej i handarbeidstolmodighet;)

Anne Brit sa...

Hehe... den tålmodigheten e alltid ein utfordring. Eg klare sjelden å bare holde på med håndarbeid. Eg må gjer nåke aent samtidig. Skravle, se på tv, hørre på forelesning, sitte på tog el.l. Har ikkje tålmodighet til å bare strikke... Så det skjønne eg godt.

Me får ta kurs i mai, då eg komme te Bergen. Dåkke har jo til og med nøstebarnbutikk...

Den glade vandrer sa...

SÅ mange fine ting, då! :)
Har nok lagt merke til de flittige fingrane dine både her og der, hehe! Men du, eg må berre spørra deg igjen, kor finneg oppskrifta på dei tøflane vi har snakka om nåkken ganga? Dei som såg ut som ei veske/truse....

Anne Brit sa...

Takk, Elisabeth. Oppskrifta på tøflene har eg fått nå, så du kan få kopiere dei av meg. Lommetøfler hette de..

Camilla Kristiine sa...

Så møje fint:)Du e jammen flink!!E d sånn at d e lov å bestille noge ittekvert??:)Betale selvsagt:)!!
Va veldig kos å ha deg på besøk!!

Anne Brit sa...

Tja, kanskje det. Har ikkje strikka så masse på bestilling, men det hadde jo vært gøy å gjort det. Du kan gå inn på nøstebarn.no og se kæ du har lyst på. Eg har oppskrift på kjoler, hentesett, bukse og jakke. Om det e nåke aent, må eg bestille det. De har bare butikk i Bergen... ;o)

Anonym sa...

På 123knit.com har de garn som er det samme som nøstebarn-garnet bare mye billigere.